A földrajzi tudásanyag legegyszerűbb elemei a tények és az adatok. A tények önmagukért beszélő kijelentések, amelyeket látszólag csak meg kell tanulni, és reprodukálni kell. Ilyen adatok például az országok és a fővárosok, a földrajzi szuperlatívuszok (leghosszabb folyó, legmagasabb hegycsúcs, legkisebb sziget stb.).

A legfontosabb adatok, adatsorok nagyságrendjét is érzékelnünk kell. Az adatok között összefüggések rejlenek, amit fel kell ismernünk. Ezáltal közvetett információhoz juthatunk az adott témában.

A tanítványaink a földrajzórán többnyire a tankönyvekből, atlaszból olvassák el az adatokat. Ilyenkor nincs szükségük különösebb odafigyelésre, gondolkodásra. Ösztönözzük diákjainkat, hogy önmaguk is megkereshetik a szükséges forrásokat az Internet segítségével.

A tanuló számára az adatok kezelése, elemzése, az információk feldolgozása összetett feladat . Ehhez nyújt segítséget, ha a földrajztanár rendszeresen alkalmazza a nEtSZKÖZKÉSZLET adatbázisát a földrajzórán.