© Copyright. FÖLDRAJZ nEtSZKÖZKÉSZLET; Pajtókné Tari Ilona
Minden jog fenntartva. A tartalom nem publikálható a szerző írásos engedélye nélkül. Kizárólag oktatási célra regisztráció után használható.
Hivatkozások:
Ábrák:
Makádi M.: (2006) Földönjáró 2. Módszertani kézikönyv gyakorló földrajztanárok és hallgatók részére. Budapest, Stiefel Eurocart Kft., p.98.
Illusztrációk tára:
A Föld gömbhéjas szerkezete. Készítette: Antal Péter EKF Média Informatika Tanszék
Kontinentális és óceáni lemez ütközése. Készítette: Antal Péter EKF Média Informatika Tanszék
Óceáni hátság keletkezése. Készítette: Antal Péter EKF Média Informatika Tanszék
Naprendszer. Forrás: http://www.solarviews.com//raw/misc/solarsystem.jpg
Ásvány- és kőzetgyűjtemény:
Ásvány és kőzetgaléria képanyagát Varga Attila főiskolai adjunktus készítette nagyrészt az EKF Kémia Tanszékén fellelhető ásványok ill. kőzetek felhasználásával, ColorPage-Vivid Pro II leszedhető ajtós síkszkenner segítségével.
Enciklopédiák - Lexikonok:
Magyar Virtuális Enciklopédia. Honlapcím: http://www.enc.hu/1enciklopedia/fogalmi/muvelodestort/virtenc.htm
Google Earth:
Képek: http://www.google.com/earth/index.html honlapról
Képek:
A Képgaléria fotóit készítették: Dr. Pajtókné dr. Tari Ilona, Dr. Pajtók Gábor, Vitéz Zsolt, Dr. Szilák Iván
Könyvtárak:
Magyar Virtuális Enciklopédia. Honlapcím: http://www.enc.hu/1enciklopedia/fogalmi/inf/elektronikus_konyvtar.htm
Óratervezetek:
Spanyolország és Olaszország földrajza. Készítette: Rozmis Margit földrajz szakos, IV. éves levelező tagozatos hallgató. EKF Földrajz Tanszék. Eger, 2006
Afrika éghajlata. Készítette: Szita Rita földrajz szakos, III. éves levelező tagozatos hallgató. EKF Földrajz Tanszék. Eger, 2006
Afrika vízrajza Készítette: Bodorics Andrea földrajz szakos, III. éves levelező tagozatos hallgató. EKF Földrajz Tanszék. Eger, 2005
PPT bemutatók:
A magmatizmus és vulkanizmus földrajzi jelenségei. Készítette: Dr. Pajtókné dr.Tari Ilona EKF Földrajz Tanszék
Egri séták. Készítette: Antal Péter EKF Média Informatika Tanszék
Észak-Amerika földrajza. Készítette: Fejes Mónika IV. évf. földrajz szakos hallgató.
A naprendszer áttekintése. Készítette: Hornyák Vera IV. évfolyam földrajz szakos hallgató
Sulinet:
Idézet: Részletek a Sulinet – SDT honlapjáról
Tankönyvek:
Reformok az oktatásban. 6. fejezet: Másfajta oktatás - másfajta könyvekkel (PDF, 434 kB) Nemzeti Erőforrás Minisztérium: http://www.nefmi.gov.hu/kozoktatas/
Törvény a közoktatásról. Az 1993. évi LXXIX., többször módosított törvény (legutóbb 2005; 2007. 01 01.-től ismét változik). 19. §. 1. bek. b), c) pont.
Tantervek, dokumentumok:
Kotschy B. (1998) Szócikk. In: Falus I. (szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Tanulmányi kirándulás – Szakkör:
Szakköri programok:
A Föld-gömb geometriája. Készítette: Spitzer Tamás EKF TTK, levelező tagozat IV. évf. földrajz-matematika szakos hallgató Eger, 2006.
A geometrikus energia tanulmányozása. Készítette: Dr. Pajtókné dr.Tari Ilona EKF. Földrajz Tanszék. Eger, 2006.
Térképek:
Klinghammer István (1980) Papp-Váry Árpád: Tematikus Kartográfia Tankönyvkiadó, Bp.
Klinghammer István (1983) Földünk tükre a térkép, Gondolat Kiadó, Bp.
Varajti K. (2002) A Földünk és környezetünk tantárgy tanítása az iskolarendszerű felnőttoktatásban. Országos Közoktatási Intézet.
Falitérkép honlapcíme: http://stiefel.mediacenter.hu/termekkepek/DF2425.jpg
Legújabb földtérkép: The World. National Geographic Society. Honlapcím: http://www2.jpl.nasa.gov/files//images/hi-res/satellitemap.tif
Videó-klipek:
A Videó-klip gyűjtemény klipjeit készítette: Pajtókné Tari Ilona EKF ,Földrajz Tanszék
Zene:
Bloom B.:1964 Taxonomy of Educational Objectives 2. New York
Zenei gyűjtemény:
elcondorpasa: The Best Instrumental Music From The Andes – EL CONDOR PASA - Daniel Alomias Robles
llaquiruna: The Best Instrumental Music From The Andes – LLAQUI RUNA – D.R.
piedrasdelcuzco: The Best Instrumental Music From The Andes – W. Banegas
tomasa: The Best Instrumental Music From The Andes – TOMASA – Traditional Puno
Szakirodalom:
Fehér, P.(1999): Milyen legyen az internet-pedagógus? Agria Media ’98. Liceum Kiadó. Eger pp. 242-253.
Forgó, S.-Hauser, Z.-Kis-Tóth, L. (2001): Médiainformatika. Líceum Kiadó. Eger.
Hauser, Z. (1999): Az audiovizuális oktatástól az információtechnológiáig. Agria Media ’98. Líceum Kiadó. Eger. pp. 55-74.
Horváth, R. (1999): A multimédiás szemléltető anyagok szerepe az oktatásban Agria Media ’98. Líceum Kiadó. pp. 254-273
Kárpáti, A. (1997): „Számítógéppel segített tanulás” Iskolakultúra 12.
Kleininger, T. (2005): IKT-eszközök a földrajz oktatásában. Új Pedagógiai Szemle. Február. http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2006-02-in-Kleininger-Ikt
Levie, W. H., & Lentz, R. (1982). Effects of textillustrations: A review of research. EducationalCommunication and Technology Journal, 30, 195-232
Makádi M. (2005) Földönjáró 1. Módszertani kézikönyv gyakorló földrajztanárok és hallgatók részére. Stiefel-Eurocart Kft., Budapest.
Makádi M. (2006) Földönjáró 2. Módszertani kézikönyv gyakorló földrajztanárok és hallgatók részére. Stiefel-Eurocart Kft., Budapest.
Nádasi, A. (2003): Taneszközök az információs társadalomban. Agria Media 2002. Líceum Kiadó. Eger. pp. 307-312.
Pajtókné Tari, I. (2004). „Gondolkodás a földrajzon keresztül” Földrajzi Közlemények. CXXVIII. (LII.) kötet, 2004.1-4. szám. pp.:157-161.
Pajtókné Tari, I. (2005): A multimedialitás szerepe a földrajz tanításában. Agria Média 2004. Digital Identity is the Passport to Europe. VI. Megvalósult gyakorlatok 2: Digitális Információs rendszerek. Líceum Kiadó. Eger. pp. 329-337.
Probáld, F. (1998): A földrajztanítás helyzete. Földrajzi Közlemények. 1998/1-2.sz. 29. p.
Tompa, K. (1997): Taneszköz (szócikk). Pedagógiai Lexikon III., Keraban Könyvkiadó. pp. 450-452.
|