Az óratervezet az egyes tanórák konkrét feladatterve. A tervezési folyamat utolsó láncszeme. Az óra eredményessége szempontjából óriási jelentőséggel bír. Ezen múlhat a tanóránk sikere vagy kudarca. Az óratervezet megírására semmilyen írott szabály nem kötelezi a tanárokat, mégsem mellőzhető még a rutinos tanároknál sem. Nem szükséges, hogy merev formai előírásoknak megfeleljen, azt azonban szükséges megtervezni, hogy mely tananyagrészt dolgozzuk fel, milyen ütemezéssel, milyen módszerekkel.

El kell dönteni, hogy milyen tartalmat tervezünk megtanítani. Ettől függ, hogy milyen óratípusban akarunk dolgozni, milyen módszert és eszközrendszert kívánunk alkalmazni, milyen időbeosztással. Sok más lényeges szempontot is figyelembe kell még venni, pl. mindenkori országos és helyi követelményrendszereket, a tanulócsoport adottságait, érdeklődését stb.

A nEtSZKÖZKÉSZLET folyamatosan bővülő óratervezet kínálata motiváló, változatos munkaformákat felvonultató órákhoz nyújt segítséget. Ilyenek a csoportmunkát alkalmazó, projektmunkát leíró óratervezetek, a digitális technikát igénylő tanórák vázlatai. Ma már a pedagógusok nem kételkednek abban, hogy a sikeres tanárnak az alapos szaktudásán túlmenően, a korszerű taneszközök hatékony alkalmazását is tudnia kell. Valószínűleg bátrabban vállalkoznak rá, ha konkrét óravázlatok állnak rendelkezésükre.

Általános iskola

Gimnázium

  • 10. osztály

Szakközépiskola

Szakiskola